هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس

افزایش قیمت فقط برای داروهای برند خارجی؛ داروی ایرانی و ژنریک موجود است

افزایش قیمت فقط برای داروهای برند خارجی؛ داروی ایرانی و ژنریک موجود است عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: تولید دارو فرآیندی ۶ ماهه دارد، یعنی اگر امروز بخشی از فرآیند تولید دارو به هر دلیلی متوقف شود، اثر آن ۶ ماه دیگر مشخص خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۵ - 2026 April 18
کد خبر: ۳۰۵۹۵۷

به گزارش راهبردمعاصر، بهمن صبور عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران درباره گزارش‌هایی مبنی بر کمبودهای دارویی، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها، امکان واردات همه انواع برندهای دارویی از خارج کشور وجود ندارد اما داروهای تولید داخل یا ژنریک موجود است و بیشتر گزارش‌ها مبنی بر کمبودها مربوط به برندهای خارجی است.

وی با اشاره به حملات دشمن به برخی شرکت‌های دارویی و مشکل واردات مواد اولیه، اظهار کرد: تولید دارو فرآیندی ۶ ماهه دارد؛ یعنی اگر امروز بخشی از فرآیند تولید دارو به هر دلیلی متوقف شود، اثر آن، ۶ ماه دیگر مشخص خواهد شد. این فرآیند از تهیه مواد اولیه، نگهداری و انبار در کارخانه را شامل می‌شود که حداقل تا ۶ ماه طول می‌کشد و این طور نیست که اگر امروز به شرکت‌های داروسازی حمله شد، فرآیند تولید بلافاصله متوقف شود.
افزایش قیمت‌ها مربوط به داروهای برند است

قائم مقام رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ تصریح کرد: داروهای برند خارجی و محصول نهایی، با توجه به افزایش قیمت ارز، با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و البته باید توجه داشت که گزارش‌ها مبنی بر افزایش قیمت، مربوط به همین داروهای برند است.
صبور درباره کبود برخی داروهای بیماران مبتلا به سرطان و انسولین قلمی نیز گفت: کمبود برخی داروهای مربوط به بیماران مبتلا به سرطان نیز در زمینه داروهای برند است؛ اما داروهای تولید داخلی یا ژنریک موجود است.

وی ادامه داد: در زمینه انسولین نیز مشکلی وجود ندارد؛ انسولین‌ها سه دسته سریع الاثر، متوسط الاثر و طولانی الاثر هستند که در هر کدام این‌ها، چندین مدل انسولین قلمی وجود دارد. امکان دارد برخی از برندهای انسولین قلمی که تولید یک کشور خاص باشد، موجود نباشد اما محصولات تولید داخلی یا کارخانه دیگر موجود است.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران اظهار کرد: در نتیجه در زمینه قلم انسولین به صورت ژنریک مشکلی وجود ندارد اما امکان دارد در زمینه وجود برخی برندهای انسولین قلمی، کمبودهایی موجود باشد./مهر

کلمات کلیدی: دارو
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار